Jobbhelg - rolig helg?

Jag har som sagt jobbat hela helgen. Men det har faktiskt varit riktigt roligt! Fredagkväll åkte jag till Vistträsk, eller snarare Vistbacka för besök hos Johanna Borgenstål, där vin och surr ingick :) Det var Elina, Marie, Jennie, Malin, Johanna, Elin och jag. Riktigt roligt! Tråkigt att jag var tvungen att avvika så tidigt bara, men ångrade det inte så här i efterhand, huvva va trött jag var på lördag morgon när klockan ringde 05.00! Men bara man får sig upp går det bra :) Lördagen bara flög iväg, riktigt kul när det är Summer Games, för att för oss betyder det: MYCKET folk och MYCKET att göra! Lovely! Dessutom hade jag ju turen att få besök av Linda, Linus och Noah! Och det är inte dumt, förgyllde verkligen dagen på jobbet! :) Nått som nästan var ändå bättre var när en som jag jobbar med frågade om det var min syster. Och när jag sa att det var min kompis, så trodde hon mig inte. Hon frågade hur gammal kompisen var. "Ett år yngre än mig" svarade jag. "Va? Trodde hon var iallafall 10 år äldre än dig" Haha, vet inte om jag ska ta det som en komplimang, eller om Linda ska bli arg? :)
Lördagkvällen åkte jag till Vistträsk, snabbtvättade mammas bil tillsammans med Amanda och John som tack för lånet. Kring 19.30 anlände syster och vi åt en stekt potatis blandning i ugn med lövbit, en god sallad och såklart vitlöksbröd! Gott gott!
Sen såg jag, Sara och Amanda en snyftar film, Sisters Seeker eller nått sånt.. Riktigt bra film, men sorglig.
Tog oss i säng kring 00.30 så det blev 4½ timmes sömn även denna natt. Men som sagt, har varit kul på jobbet så dagen gick ändå fort! :)
Efter jobbet idag åkte jag till Byske för att hämta mamma. Där blev jag tillfrågad om jag ville ha lite grejer. Och OM jag ville! Fick tag i: 2 gjutjärnspannor (yay som jag har velat ha det), 4 andra pannor, 2 sängramar med bra madrasser(perfekt till stugan), ljusstake, plastblommor, krukor, servis(hur söta mjölk och sockerskålar som helst), en ursnygg lampa som jag älskar, fina glas och sist men inte minst, en slev att röra om palt med! :)
Så imorgon blir det att åka till Byske och hämta sängar och madrasser! Och kanske en julgran...

Yaey...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0