Midsommarhelgen

Som sagt, fredag morgon kl 9 bar det iväg till fjällen! Var framme kring 13-tiden och då var alla i färd med att flytta en förgård för att avståndet för brandrisk hade kontrollerats, och det skulle vara 4m. Så, gör om gör rätt! :)
Medans man stod och tittade på så snällt fick man sig en liten välkomstdrink i form av whisky, kaffe och grädde, irish coffeé om jag förstod det här rätt.  Och vad är fjällen utan en punsch? :)
Till lunch/middag blev det grillat med potatisgratäng, gott gott!

Efter maten gick jag och la mig och vilade ett tag efter några mycket slitsamma dagar, en välbehövlig timma! När jag vaknade hade Peter och hans pappa packat allt för att åka och fiska, sweet! Bara på med kläderna och iväg!
Mycket trevlig fisktur vart det, mest med tanke på att jag fick dra upp den första rödingen, tätt följd av Peters fader. Sen var det mest Peter som drog fisk, jag bidrog med att fånga in dom i håven och sätta ner dom i fisklådan. Jag och Tomas firade varje fisk med en punsch, det tyckte vi att vi förtjänade, även om det var Peter som slet! :)

Lite bilder:


Mycket att fixa innan man kan ta sig iväg...



Forsen, hade gärna lagt ut ett filmklipp men visst inte hur man gjorde...


Han såg inte så glad ut att ha oss med va? :)


Peter han fixar mat på bordet! :)




Gick i land och rensade fisken och TRO mig, fanns ett gäng med som
vad ganska så sugna! :)




Och efter 9 timmars fiskande var vi alla slitna, men vem var slitnast?
                                         l
                                         l
                                         l
                                        V


Väl hemma paketerade Peter och Tomas fisken och jag gick till sängs, skönt och efterlängtat!
Sov till 14.05, skämdes nästan när jag såg att klockan var så mycket, men eftersom vi gick och la och oss kring 07.00 så är det inte så konstigt att man behövde sömnen :)
Gick iväg på toa och efter det in till grannarna som bjöd på grogg. Haha en kvart efter att man stigit upp, det ska vara fjällen för nått sånt :)
Kring 17-tiden var det dags att steka färsk röding för att äta till färsk potatis och romsås, skamligt så gott! Önskade att jag hade tagit en bild på det, men tyvärr...

Efter det blev det att sova middag(?!) mellan 19-21 då kom grannen över och väckte oss och ville bjuda på fika. Och det är klart, fika är man aldrig sen på! Så vi gick över och åt lite äppelkaka med vaniljsås och såklart, lite gin också då! :)

Och dom trevliga grannarna ville verkligen inte vara med på kort! :)

Söndagen var riktigt lugn eftersom det regnade så mycket så blev det inge mer fiske, så vi drog iväg hemåt redan vid 11-tiden för att Peter hade träning 18.00.

Men i det stora hela, en riktigt lyckad midsommar måste jag säga! Måste bara avsluta med att säga att det är aldrig så gott att dricka sprit som i fjällen! :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0