Blogga igen?

Har suttit och läst lite bloggar så här på morgonen, vart riktigt sugen på att själv skriva lite. Det var väl ändå på tiden? :)
Tänkte lägga uppp lite bilder från graviditeten:

UL-bild v 18           Gravid v 18     Gravid v 20     Gravid v 25     Gravid v 30     Gravid v 32     Gravid v 38

Jag var i vecka 39+1 när världens snyggaste tjej kom till världen!

Söndag den 2/1 vid 20-tiden började värkarna komma sakta men säkert. Eller mer som sammandragningar.
Natten till tisdag vid 01-tiden vaknade jag av att dom började göra ont och dom kom med 10-minuters mellanrum. Peter stannade hemma tisdag eftersom jag hade så ont. Kring 12-tiden på tisdagen orkade jag inte vara hemma längre, vi ringde förlossningen och åkte iväg.
13.30 kom vi fram och blev inskrivna och då hade jag bara öppnats 2 cm, men fick ändå stanna eftersom jag hade så ont. Fick ta ett bad och efter det (kring 17.00) fick jag morfin och nått annat för att få möjlighet att sova ett tag. Halvsov till 22, då värkarna kom igång igen. Fick se framemot en mycket tung natt. Barnmorskan kom in vid 05.30 och gav mig nån spruta som skulle göra att jag inte kände av värkarna lika mycket. Gav väl inte så mycket. Fick äta frukost vid 07.00 tiden men det gick knappt för att det inte gick att sitta när värkarna kom. 8.30 fick jag ta ett till bad och efter det så kollade vi hur mycket jag hade öppnats, tyvärr inte mer än 2-3 cm ännu..
10.00 gick vattnet och efter det så kom värkarna igång ordentligt! Att nånting så underbart kan göra så fruktansvärt ont!? Lustgasen gjorde att jag bara fick panik, så efter ett tag fick jag ge mig, det gick bara inte! Vid 11.30 hade äntligen epidural sprutan som jag fick äntligen börjat värka, så efter det gick det hur bra som helst. Vid 12-tiden var jag öppen 10 cm, men förlossningen ville inte komma igång, så dom avvaktade ett tag innan dom satte igång den. Själva krystningsvärkarna var rena barnleken om man jämför med värkarna precis innan, tog endast 13 minuter innan hon äntligen kom ut!



Våran underbara dotter, Tove Celina Olofsson, kom till världen Onsdag den 4 Januari kl 15.13. Hon var 50 cm lång och vägde 3250 gr.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0