Rastlös

Rastlös är bara förnamnet av vad jag har varit idag! Vaknade halv 8 imorse och var faktiskt ganska si så pigg, men eftersom lill madam inte var särskilt pigg efter "frukosten" så gick vi ut och gick i drygt 1 timme för att fördriva tiden. Annars har jag hunnit med en powernap, putsa fönster, laga lunch och middag, duschat, dammsugit, skurat och klippt klorna på hundarna.

Imorgon blir det att åka ner till Älvsbyn för att hälsa på Linda. Vi hade tänkt hinna med en promenad i ett förhoppningsvis fint väder, och även en lunch på byn. Hade tänkt att Linda skulle visa mig var Kraft & Hälsa är, funderar starkt på att köpa ett kort där så man kommer igång med träningen. I tisdags tog jag hem en app som räknar kalorier, man skriver in vad man har ätit  och hur mycket man har tränat under dagen. I appen står då hur många kalorier jag får äta. Har tänkt gå ner 15kg(?!?), fatta mycket det känns! Känner mig inte överviktig men uppenbarligen är jag det :) Det är ju nästan värre det när man inte inser det själv..
Innan jag åker till Linda tänkte jag höra med min mor om hon kan passa Celina medans jag tar en sväng till Sun Tan och bättrar på solbrännan :)

Slutligen en liten bild på lillhjärtat när hon försöker sig på ett leende!


Kommentarer
Postat av: Carina

Kul att du börjat blogga igen :) var inte igår!

Men Shit Cilla du kan ju int göra så sjukt mycke på en dag! Får ju komplex ;) hehe Och vadå överviktig? Inte tycker jag att du är de, syns i alla fall inte, du gömmer de där 15 kg bra! :D

2012-02-23 @ 00:55:23
URL: http://www.carre83.posterous.com/
Postat av: Cilla

Men har ju en madam som inte behagar vara vaken nångång typ! Blir lite rastlös av att bara vänta på att Peter ska sluta :)

Fattar inte heller var dom där 15 kg har satt sig, men det känns bara ännu värre att man inte ens märker av så pass mycket! Tragiskt... Så när ska vi träffas? Går det bra med lillan?

2012-02-24 @ 13:10:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0