Var lyckliga..

...alla ni som INTE har problem med era tänder! Tandläkarbesöket i onsdags trodde jag skulle vara gratis eftersom jag hade garanti på tanden som hade gått sönder som skulle hålla i 1 år. Men nej nej, eftersom även stiftet hade gått av i tanden så var inte läget så längre, nånting som jag tycker är fruktansvärt konstigt eftersom dom ändå inte gjorde nått åt tanden då! Förstår att det kostar nästa gång eller att det inte går att bygga upp tanden på nytt men dom gjorde ju inte nått! 562:- för inget?! Så antingen kan jag ta bort tanden helt och få en tandställning för att fixa till det, kostade enbart ca 20 000:-, eller en krona för mellan 5 000-10 000:-(?) intressant.. Jag valde att avvakta med tanden tills jag vet hur jag vill göra, eftersom stiftet sitter kvar ner i roten på tanden så finns ingen risk för infektion eller bakterier, billigast just nu. Inget man prioriterar när man är mammaledig...suck...

Igår var ju ute och gick i Älsbyn tillsammans med Petra, det vart en riktigt långsväng, närmare 1 mil iaf. Tog då 2 h så igår kväll var jag mör, behöver jag nämna att jag INTE är vältränad? :) Idag blir det promenad runt Avaträsk, enbart 1.2 mil... Grannen frågade och vem är jag att tacka nej? :)

Senare ikväll har vi blivit bjudna på middag hos Ante och Carina, ska bli riktigt trevligt! Alltid kul att träffa dom, och förhoppningsvis får vi lite bilder på Clara och Celina tillsammans..
Imorgon blir det att åka till Kåbdalis där min syster och hennes familj med kompisar är och åker slalom och skoter m.m.
Söndag då? INGA planer, och skönt ska det bli! Bara umgås med varandra, det händer inte varje dag. Förutom att Peter (som vanligt) ska lämna ut nån skoter på söndag så får vi all tid tillsammans!

Nu får jag lite beslutsångest om jag ska lägga mig och vila så jag orkar gå lång svängen eller om jag ska göra nån nytta? Hmm... Det första lät väl inte så dumt va? Hehe...

Sov gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0